Publicat în SuperBlog

Vis de student: Care-i treaba cu franciza?

Sursă foto: Francize.ro )

Hello there 😉.

Singurul moment în care am avut contact cu lumea afacerilor și cu lucruri legate de antreprenoriat, a fost în clasa a 10-a, la acea educație antreprenorială. Mereu m-au fascinat oamenii de afaceri și modul lor de a gestiona companii, dar niciodată nu m-am afundat în problemă.

De curând mi-am lărgit orizonturile. Cu o singură căutare pe google, am fost invadată de termeni din domeniul de business: franciză, know-how, francizor, francizat, coduri și ghiduri. Dar care-i treaba cu toate acestea și cu ce mă pot ajuta în cazul în care aș dori să fiu antreprenor?

Voi începe cu definirea conceptului de franciză, care mi-a dat niște bătăi de cap. Nici definiția din DEX nu m-a lămurit foarte mult. În cuvinte mai specifice:

Franciza este un sistem de comercializare a produselor și/sau a serviciilor și/sau a tehnologiilor, bazat pe o colaborare strânsă și continuă între entități juridice și financiare distincte și independente (1), Francizorul și Francizații săi, în cadrul căreia Francizorul acordă Francizaților săi dreptul și le impune obligația, de a conduce afacerea în conformitate cu conceptul Francizorului (2).

Sursă text: Codul deontologic european al francizei

Apoi apare termenul de know-how, un fel de rețetă a succesului pusă pe hârtie:

Know-how-ul este un ansamblu de informații practice, nebrevetate, rezultat din experiența Francizorului și testat de către acesta. Este secret, substanțial și identificat.

Sursă text: Codul deontologic european al francizei

Ce-am înțeles concret din aceste paragrafe? Franciza e o afacere testată, cu niște ani de experiență și desfacere pe piață, pe care o poți prelua, ca antreprenor, și să o dezvolți în anumite limite. Iar know-how-ul este un manual de instrucțiuni care trebuie respectat, nu cum se întâmplă în cazul produselor cumpărate. Avantajul dezvoltării unei francize este faptul că intri într-un cerc de oameni de succes și crești odată cu ei, fără a începe totul de la zero de unul singur, cum se întâmplă în cazul unui start-up. Dar cum ajungi să ai acces la acest tip de afaceri? Un singur click pe site-ul:

francize-logo

Aici, am găsit o listă întreagă de francize profitabile care te-ar putea determina să învestești. Ca blogger de ce fac eu pe aici, aș alege fiu antreprenorul francizei Inglot deoarece sunt foarte pasionată de orice ține de îngrijire și machiaj. Aș putea testa și scrie despre cosmetice până m-ar lăsa degetele. Inglot, brand polonez, se dezvoltă pe piața din România din anul 2011, aflându-se în preferințele femeilor. Bine-nțeles, există și alte oportunități de afaceri „pe tavă”, dar pe mine aceasta m-a atras.

poz─â-2

De ce să fiu antreprenor? Unul dintre motive ar fi acela că sunt propriul șef, chiar dacă altcineva îmi oferă îndrumare. Apoi, am o libertate de expunere și punere în practică a ideilor mele. Devin mai cunoscută atât pe plan local, cât și pe cel național, iar ideile mele se conturează astfel într-o masterfranciză cu o rețea mai largă. Am rețeta succesului și tot ceea ce îmi rămâne de făcut este să o pun în aplicare și să fac niște clienți fericiți. Pentru a amplifica toată această posibilitate, în magazinul deținut, aș organiza tombole spontane pentru clienții care se află la acel moment acolo, aș oferi parteneriate cu oameni care au influență în mediul online și aș încuraja împărtășirea opiniilor prin spoturi realizate direct în magazin.

Chiar dacă mulți dintre noi nu cred în dezvoltarea României pe multe planuri, eu consider că începerea unei afaceri în franciză poate avea succes. De ce? Pentru că și aici sunt oameni, există putere de cumpărare și dorința de a avea lucruri pe care le vedem afară. În domeniul cosmeticelor, peste granițe, există atât produse autohtone, cât și internaționale, care pot fi accesate și de iubitoarele de frumos din România prin intermediul magazinelor dezvoltate în francize. În plus, paleta de opțiuni este mult mai largă, iar nivelul de satisfacere a clienților crește în momentul în care au ocazia de a testa produse îndrăgite și de alții.


Acest articol a fost scris pentru Proba 5 din Spring SuperBlog 2017.

NICO 👻.

Autor:

Artist. Student. Creativ. Fantastic. Liber. Relativ. Abstract. Iubire. Imaginație. Infinit. Nedefinit.

Un gând despre „Vis de student: Care-i treaba cu franciza?

Lasă un răspuns

